ساختار سایت (site structure) چیست؟ اهمیت Site Structure در سئو

۳ بازديد

ساختار وب سایت یا این که site structure در نگاهی مانند معماری تارنما میباشد. تا به آموزش سئو مشهد درحال حاضر به تابلوهای بزرگراه ها و خیابان های مهم اعتنا نموده اید که مسیرها و خروجی ها را به شما نماد می‌دهند؟ تا به حالا اتفاق افتاده میباشد که از آن‌ها چهت نیل به مقصد خویش به کارگیری فرمایید، البته اواسط راه و روش گم گردید؟ فرض فرمایید می‌خواهید از بهروزی آباد طهران به فرودگاه مهرآباد برسید. ایتدا وارد بزرگراه هاشمی رفسنجانی می‌شوید، آنگاه وارد خروجی بزرگراه ستاری جنوب گردیده و تابلوهای فرودگاه مهرآباد را دنبال میکنید. در غایت، در انتهای این بزرگ راه به تابلوی خروجی فرودگاه مهرآباد رسیده و مقصد پایانی خویش را پبدا می کنبد. حالا چنانچه تابلوی راهنمای فرودگاه مهرآباد نباشد، نمی توانید به تنهایی به مقصد برسید و گم میشوید.

ساختار تارنما یا این که Site Structure دقیقا مانند این تابلوها شغل کرده و روش چینش و رابطه صفحه های و محتواهای تارنما با یکدیگر میباشد. ساختار تارنما به یوزرها و گوگل امداد می نماید تا طرز رابطه صفحه های با یکدیگر را شعور کرده و به سادگی محتوا و صفحه های ما یحتاج حود را پیدا نمایند.

چرا ساختار وبسایت (site structure) برای مخاطب مداقه داراست؟
سایتی که نو درست شده باشد، محتوای خاصی نداشته و تعداد صفحه ها آن نادر میباشد. به گذر زمان مجال و با پرورش وب سایت، بالا رفتن تعداد محتوا وب سایت یا این که تعداد تولیدات آن، کلیه چیز در هم می رود و حتی قابلیت دارااست بعضی از صفحه ها آن فراموش شوند. هر چیزی که تعداد بالایی داشته باشد نیاز به نظم و سازماندهی داراست، در غیر این شکل، استعمال درست از آن قابلیت و امکان پذیر نخواهد بود.



ساختار وبسایت چرا مداقه دارااست؟ پاسخ یک کلمه و واژه میباشد = دانستن!

پی بردن محتوا هم برای استفاده کننده و هم برای ربات گوگل اساسی میباشد. این به‌این مضمون‌ میباشد که هنگامی که استفاده کننده وارد وبسایت ما میگردد، نباید گم گردد؛ نباید برای جستن برگه متبوع بیشتر از 3 کلیک جاری ساختن دهد؛ ساختار وبسایت نباید طوری باش که استفاده کننده نتواند ارتباطی در بین تیم بندی ها و پایین گروه ها پیدا نماید و …

ساختار تارنما از دید مورد ها تحت برای استفاده کننده قادر است با مداقه باشد:

تجارب استفاده کننده(UX)
ناوبری بهتر برای مخاطب و سرگردان نشدن در تارنما
کلیک کمتر چهت نیل به ورقه متبوع در تارنما
1. تجارب مخاطب (UX)
در شرایطی‌که کاربری وارد سایتی، به ویژه وبسایت فروشگاهی، گردیده و نتواند برگه متبوع خویش را پیدا نماید، و یا این که بدون چاره خواهد شد چهت نیل به برگه متبوع بیش تر از 3 توشه روی پیوند های مختلفی کلیک نماید، از آن تارنما بیرون گردیده و به احتمال زیاد نیز دیگر به آن گشوده نمی‌گردد.



شاید شما هم به‌این نکته اعتنا کرده باشید که در سال های اخیر دو اصطلاح UI و UX را زیاد شنیده اید و حتی نمی دانید که ui ux چیست! خب می بایست اظهار‌کرد بر طبق گزارشات و مطالعاتی که بر روی برگه حاصل گوگل انجام یافته میباشد، دریافته ایم که جدیدا مراحل جایگاه دهی به دست اندرکاران بسیار زیاد دیگری واسته میباشد.

هر چه رابطه صفحه ها وب سایت با هم خوب و دسترسی به آنها ریلکس خیس باشد، تجربیات مخاطب (UX) از آن وب سایت خوب گردیده و امتیاز بیشتری را در قبال الگوریتم های گوگل به دست می‌آورد.

2. ناوبری خوب، برهان عنایت ساختار تارنما برای استفاده کننده
همان گونه که می‌دانید فاکتور ناوبری برای اکثری از موردها دیگر نیز به کارگیری می‌گردد و اساسی میباشد. هنگامی ساختار وب سایت صحیح چیده گردد، استفاده کننده می‌تواند شایسته ترین تجربیات را در تارنما شما داشته باشد؛ در کوتاهترین مجال ممکن قادر است به کل صفحه های لازم در وب سایت دسترسی داشته باشد.

بنابراین با تمرکز ساختار و معماری تارنما را پیاده سازی کنیم تا به یوزرها امداد کنیم آن چیزی که به دنبالش میباشند را ریلکس‌خیس پیدا نمایند؛ ناوبری (Navigation) وبسایت را باصرفه کرده‌ایم. به عبارتی‌طور که می دانید یکی‌از کارکردهای اساسی ساخت محتوا، یاری کردن به قیف فروش و یک قدم مجاورت‌خیس کردن مخاطبان غرض به مشتری بالقوه میباشد. پس منطقی به حیث می رسد تا جایی که قابلیت‌پذیر میباشد با بهبود ناوبری، مسیر یوزرها در قیف فروش را معمولی‌خیس کنیم.

3. کلیک کمتر
از مهم‌ترین مواقعی که بایستی با ساخت ساختار وب سایت باصرفه به آن مقصود برسیم، کلیک کمتر برای استفاده کننده میباشد. یعنی چه؟

در سال های اخیر با ارتقاء علم سئوکاران و وبمسترها، آنها دریافته اند که تعداد کلیک استفاده کننده چهت نیل به برگه متبوع چقدر قادر است اساسی و تاثیرگذار باشد و تا حد متعددی میتواند به مجال صرف گردیده به وسیله وی در وبسایت اضافه کند.

یک کدام از این مواقعی که دراین مورد اساسی میباشد، ضابطه “سه کلیک” میباشد. یعنی مخاطب بایستی با حداکثر 3 کلیک به شیت متبوع خویش دست یابد. هر ورقه ای در وب سایت؛ تکرار می‌کنم: هر شیت ای!

و ولی آیتم دوم دراین مورد این میباشد استفاده کننده به هیچ وجه و به هیچ عنوان آموزش سئو در مشهد نباید در تارنما شما پندار نماید تا مکان صحیح زیردسته ها را بیابد! بدین معنا که آنقدر منوبندی و ساختار وبسایت شما می بایست مشخص و معلوم و صحیح باشد که با یک نگاه بتوان تک تک تحت تیم ها را پیش بینی زد؛ بدین ترتیب برای یافت کردن محتوای متبوع نیاز وجود ندارد که فرصت متعددی صرف کرد.

چرا ساختار وبسایت (site structure) برای بهینه سازی مداقه داراست؟
درک کردن ربات گوگل چه گونه میباشد؟ به این شکل فکر کنید: هنگامی که ربات وارد تارنما میشود، تک تک صفحه ها را می خزد. بعداز این، صفحات را فهمیده و می‌خواهد آنان را تیم بندی نماید تا در شکل سرچ یوزرها، برگه متبوع را اکران دهد.



بدین ترتیب برای اینکه از هر دو طرف شایسته ترین سود نتیجه ها خواهد شد بایستی ساختار وب سایت را به طور کامل صحیح و تخصصی طراحی فرمایید. از مهم‌ترین خصوصیت های ساختار وب سایت در بهینه سازی که عنایت آن را بالا می‌برد، می شود به مورد ها پایین اشاره نمود:

ایندکس گوگل
پیشگیری از کنیبالیزیشن (Cannibalization)
لینک و پیوند سازی داخلی
مراقبت بها صفحه ها اساسی
1. ایندکس گوگل
همان گونه که در قسمت قبلی هم به‌این زمینه اشاره کردیم، ربات گوگل یک توشه برای نظارت و خزیدن صفحه های وب سایت وارد میشود و یک توشه دیگر برای پی بردن و گروه بندی صحیح آن‌ها. درصورتی که که ساختار تارنما شما طوری باشد که ادراک خزنده را تا حد ممکن زیاد نماید، این یعنی شما شغل خویش را صحیح اعمال داده اید.

باصرفه و منظم بودن ساختار وبسایت به گوگل و ربات های آن امداد می نماید تا محتوای وب سایت و رابطه در میان صفحه های آن را خوب فهم کرده، و خوب و سریع خیس آن‌ها ایندکس نماید. هر چه چگونگی ایندکس وب سایت عالی باشد، میتواند به معیار بالاتری به بهینه سازی آن نیز یاری دهد.

2. پیشگیری از کنیبالیزیشن (Cannibalization)
همان طور که می‌دانید، یک وب سایت ممکن میباشد محتواها، مقاله‌ها، صفحه های و نوشته‌علمی های متعددی داشته باشد که از نگاه معنایی یه خرده شبیه می‌باشند البته 2 به مسئله تماما مستقل میپردازند. مثلا: یادگرفتن بهینه سازی و یادگرفتن seo داخلی.

شما هر کاری هم بکنید، گشوده هم بایستی بخشی از تمجید و توضیحات مرتبط با یادگرفتن بهینه سازی داخلی را در فراگیری seo وارد فرمایید. ولی با این فرآیند چطور می اقتدار از خطر کنیبال پرهیز کرد؟

سایتی که ساختار آن به صحت چیده گردیده باشد، داده های عددی دقیقی از تعداد صفحه های و محتواهای خویش داراست. این دستور موجب می گردد تا شیت یا این که محتوایی تکراری روی وبسایت قرار نگرفته و وبسایت مبتلا کنیبالیزیشن (Cannibalization) نشده و بدون چاره به رقابت با محتوای خویش و تصحیح آن نباشید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.