چرخه عمر محتوا چیست و چه کاربردی در استراتژی محتوا دارد؟

۴ بازديد

در دنیای امروز، ساخت محتوا برای اینترنت‌وب سایت‌ها و کانال‌های اجتماعی بسیار اساسی آموزش سئو مشهد و حیاتی میباشد. بااین‌حالا، این محتواها همچون هر مال دیگری، دارنده چرخه قدمت منحصربه‌فرد به خویش می باشند. از مجال تکثیر تا فرصت انقضا، این چرخه قدمت محتوا به صورت عظیم‌ای گوناگون میباشد و در هر مرحله میتواند تحت عنوان یک ابزار اثر گذار در استراتژی محتوا گزینه به کارگیری قرار گیرد. درین وب لاگ، به رسیدگی چرخه قدمت محتوا و کاربردی که در استراتژی محتوا داراست، خوا هیم پرداخت.
چرخه عمرمحتوا (Content Life cycle) چیست؟
چرخه قدمت محتوا به مراحلی اطلاق می گردد که یک محتوا از فرصت ساخت تا انقضای پایانی طی می‌نماید. مدیر بی نقص چرخه قدمت محتوا، مشتمل بر مورد ها ذیل میباشد:

پیشرفت؛
تکثیر؛
سازمان‌دهی؛
تغییر‌و تحول کاربری؛
در شرایطی‌که که یک سیستم رئیس یکدست برای این چرخه وجود داشته باشد، استراتژیست‌های محتوا می توانند به طور تماما اثر گذار، محتوای ساخت و ساز گردیده را در هر مرحله تحقیق نمایند.

از جمله، یک محتوا با تیتر "پیش‌بینی حالت اقتصاد مرزو بوم در سال 1402" را در حیث بگیرید. این محتوا در شایسته ترین وضعیت تا نقطه نهایی سال 1402 دارای اعتبار میباشد و سال آن گاه دیگر کسی به آن مراجعه نمی‌نماید. حدوداً کل محتواهایی که ساخت می گردند، از این منطق تقلید می‌نمایند. ولی بخشی از آنان با تیتر محتواهای مدام سبز (Evergreen Content) نیز وجود دارا هستند که مدام دارای اعتبار می‌باشند. حتی‌د‌ر بخش اعظمی از مورد ها، می‌قدرت محتوای منقضی گردیده را دستکاری کرد و مجدد در‌این چرخه قرار بخشید.

عنایت چرخه قدمت محتوا
چرخه حیات محتوا یک معنی اصلی در رئیس محتوا میباشد که به سازمان‌ها یاری می‌نماید تا محتوای خویش را به صورت مفید و کارآمد رئیس نمایند و در حالتی که تعریف‌و‌تمجید صدق از این چرخه ارائه و طبق آن فعالیت گردد، سازمان‌ها میتوانند یقین نتیجه ها نمایند که محتوای آنها مرتبط، به‌روز و همسو با هدف ها تجاری استخراج‌وکارشان باقی می ماند.

همانگونه که در قسمت قبلی هم گفته شد، یکی مزایای اساسی دقت به‌این چرخه، این میباشد که استراتژیست‌های محتوا را توانا می‌سازد تا محتوای ساخت و ساز گردیده را در هر مرحله از چرخه قدمت آن به صورت مفید بررسی نمایند؛ در واقع آن ها میتوانند سوراخ‌های جان دار در محتوا را شناسایی کرده و اقدامات قابل قبولی را برای بهبود چگونگی آن جاری ساختن دهند. مثلا، درصورتی که یک محتوا کوشش نیکی نداشته باشد، استراتژیست‌ها می توانند داده‌های مرتبط با آن را تجزیه و نظارت نمایند و برای باصرفه‌سازی سعی آن، تغییراتی در استراتژی ساخت نمایند.

معرفی سرویس ها وب24: ساخت وب سایت با کدنویسی منحصربه‌فرد

یکی‌از دیگر از مزایای اعتنا به‌این چرخه این میباشد که به سازمان‌ها اذن می دهد تا قیمت سرمایه‌گذاری محتوای خویش را به حداکثر برسانند. حصول‌وکارها با سرمایه‌گذاری در یک سیستم مدیر محتوای جامع، میتوانند محتوای خویش را به صورت کارآمد و اثر گذار مدیر نمایند که در غایت سبب ساز به رجوع و برگشت سرمایه فراتر می گردد.

6 مرحله چرخه قدمت محتوا
به‌طورکلی می‌قدرت چرخه قدمت محتوا را به 6 مرحله تقسیم کرد که در‌این نصیب به توضیح هر مورد خوا‌هیم پرداخت.

مرحله پیش ایجاد محتوا (Conception)
مرحله پیش ساخت او‌لین قدم میباشد. این مرحله مشمول گردباد فکری و ساخت‌و‌ساز ایده‌هایی برای محتوایی میباشد که قادر است برای مخاطبان غرض شما، باارزش و موءثر باشد. این مرحله معمولاً مشمول رسیدگی در ارتباط نیازها و علایق مخاطبان شما، شناسایی موضوعات مرتبط و انتخاب شایسته ترین پوسته برای ارائه محتوا میباشد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.